Friday, October 22, 2004

Weight Watcher Part 2

Huhahahahhaha, sepertinya kesuksesan sudah mulai tercium. Sudah kelihatan batang hidungnya. Even stranger started to comment on my new appearance (belagu banget loe Mel!).
Kemaren gue ke pasar, mau beli chicken wing..
Trus si Ibu Melayu yang jual nasi kampung mulai komen, "Eh, dah kurus kamu sekarang? Makan ape boleh kurus macam ni?"
Gue cengar cengir aja, "Tak de lah Bu. Kalau saya kurus macam mana orang gemuk? Macam rhino ke?"
Si Ibu ngotot..mungkin karena dia juga gemuk dan pengen cari tau 'rahasia' kelangsingan tubuh gue *hoek cuih*
"Alamak! Bagi Ibu laahh..pil ape yang kamu makan? Boleh beli kat Guardian tak?"

Yeee si Ibu ngotot!

"Tak de lah Bu! Aku tak makan ape2 lah. Pasal aku tak makan aku jadi boleh langsing sikit lah."

Si Ibu look at me in disgust, "Ya sudah kalau kamu tak nak bagi tau..Nak langsing sorang aje. Tak nak bagi orang."

hueheheheheheheh

Tadi pagi gue ketemu Ibu2 India yang sering bareng nganter anaknya ke Bus Shelter kalau pagi.
Pas berdiri sebelahan dia liatin gue dari atas ke bawah.

Ibu2 India : "So slim ah you now? On diet ah?"
Gue cengar cengir bangga : " No lah. Just lost appetite recently."
Ibu2 India :"You lost how much, ah?"
Gue senyum2 : "11 kg already, and counting.." *bragging*
Ibu2 India : "Aiyoh, 11 kg. Keep dieting laah, you must lose at least 10 kgs more.
Gue agak sebel : "Ya, lor.." (at least my armpit doesn't smell like yesterday's curry)

Long way to go nih..:(
But I feel much better day by day.
PEOPLE REALLY NOTICE !!!





1 Comments:

Blogger Mel njeplak...

Huhuhuhu easy for you to say, Ma.
Keluarga Mama sih memang turunannya tinggi langsing. Tapi liat dong dari keluarga Bapa. Ukuran diriku masih ukuran 'medium' kalau ditaro di antara sepupu2. :D walaupun ada juga sih yang lebih langsing :P
Tenang aja deh Ma. Kalau Adam udah sekolah, Mea bakal olahraga lagi kok.
Dijamin!

7:49 AM  

Post a Comment

<< Home